Ana içeriğe atla

Lg Smart Tv ( 47lb670v ) Yazılım Güncellemesi yapmak




Merhaba

Televizyonu alırken lg 'nin sürekli yazılım güncellemesi yaptığını söylemişti satıcı , tabi aldıktan sonra merak ettim güncelleme nasıl yapılıyor diye

Home tuşu - ayarlar menüsüne giden tuş 'a tıkladıktan sonra Genel - Bu Tv hakkında menüsüne giriyoruz orda tv'mizin model'i çıkıyor çoğumuz tv'mizin modelini zaten ezbere biliyoruzdur da bilmeyenler için ordan bakabiliriz , aynı ekranda yazılım güncelleme kısmı da var güncellemeleri denetle diye bir tuş var ona bastım biraz bekledi yüklemeye çalıştı ama yapamadı bende google amcada araştırmalarımı yaptım ve Lg 'nin ingilizce kullanım klavuzunda ki aşamaları yapmaya koyuldum.

Yazımın bu kısmına kadar gelenler için söylüyüm bu yapacağımız işlemler tv 'ye benim gördüğüm bişey katmadı ( belki bilmediğim bir özelliğini değiştirmiştir ) ve zor bir işlem olmasa da yapacağımız yanlış bir işlem tv 'ye yazılımsal zarar verebilir servise götürmek zorunda kalabilirsiniz diye düşünüyorum , .Allah'a şükür bende bişey olmadı ondan eğer konuya çok hakim değilseniz ve kendinize güvenmiyorsanız yapmanıza gerek yok diyerek işlemlere geçiyorum.

Not (30.09.2015 ) : Yazıyı ilk  hazırladığımda ( 7 ay önce ) güncelleme birşey katmadı diye belirtmiştim yakınlarda yeni bir güncelleme geldi televizyonun menüleri olumlu yönde değişti, özelikle kanal listesi bölümü dolayısıyla kanal geçişleri zordu. Gerçekten güzel ve kullanışlı oldu, bu nedenle yazıya bu durumu eklemek istedim.

Tv 'mizin modelini az önce öğrendik , şimdi Lg 'nin sitesine gidiyoruz

http://www.lg.com/tr

Üst menüden Destek - İndirme ve kullanım klavuzu

Model Numarasını biliyorsanız buradan başlayınız diye bir kısım var onun yanındaki boşluğa tv modelini girin arama deyin.

47lb670v gibi



Devam ediyoruz.

Seçince aşağıda bir menü açılıyor aynen şu resimdeki gibi



Software_File(Version .. diye devam eden zip dosyasını bilgisayarımıza indiriyoruz.

-Zip dosyasını masaüstüne açıyoruz orda  .... epk uzanlı bir dosya çıkacak fazla boyutlu o dosya bir kenarda dursun ilerki adımlarda kopyalayacaz :)

Aynı zamanda " Software_Upgrade_Guide(English).pdf " adlı bir dosya görüyorsunuz sitede aslında bu dosyada bütün adımlar ayrıntılı resimli yazıyor , ama ingilizce illa türkçe bir anlatım istiyorsanız biraz karışık olsa da bu yazıyı okumaya devam edebilirsiniz :)

Şimdi virüsten arındırılmış bir flash - disk , harici disk lazım size varsa onun içinde

LG_DTV  adında yeni bir klasör oluştuyorsunuz.

Sonra siteden indirdiğiniz zip dosyasından bi ". epk " uzantılı dosya vardı ya az önce bahsetmiştik işte onu  bu klasörün içine atıyoruz.




Şimdi bu flash disk / harici hard disk'i alıp yaptıklarınızdan eminseniz ve yanlış bişey yaparsanız doğabilecek sorunları üstünüze alıyorsanız tv  'ye takıyorsunuz usb girişinden :)

Usb girişine takınca zaten biraz sonra Tv yazılım güncellemesi var yüklüyüm mü diye soracak. Sordu mu yükle deyin , burda önemli bir püf noktası var böyle yükleme ekranı tarzı bişey çıkmıyor karşımıza hatta ben olmadı zannedip flash diski çıkaracaktım iyiki çıkarmamışım, yani yükle dedikten sonra sakın flash disk'i çıkarmak yada tv'yi kapatmak gibi bir yanlışa düşmeyin, Bir süre sonra üst köşede güncelleme tamamlandı türünden bir bildirim beliriyor , tv kendi kendine açılıp kapanıyor , böylece güncelleme başarıyla tamamlanmış oluyor.

Umarım karmaşık anlatmamışımdır, anlattıklarımı karmaşık bulduysanız size bu yazıda
" Software_Upgrade_Guide(English).pdf "   bahsettiğim ingilizce dökümanı okuyun :)

İyi günler , herkese iyi seyirler.














Yorumlar

  1. BENİM OLMADI YARDIMCI OLURMUSUNUZ

    YanıtlaSil
  2. ben tv ye güncellemeyi yaptıktan sonra bana kanal listesi yok diyor kanal listesi ayarla diyebi seçenek çıkıyor onu yapıyorum ondan sonra tekrar ayarlanmış kanal yok diyor sebebi nedir nasıl yapabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba , biraz geç oldu ama onu HomeSettings Hızlı Ayarlar Kanallar Kanal Ayarlama Otomatik Ayar 'dan tekrar uydunuzu taratırsanız düzelir diye düşünüyorum

      Sil
  3. GÜNCELLEŞTİRME YAPINCA KANALLAR SİLİNİRMİ ACABA?

    YanıtlaSil
  4. Bu işlem ne kadar sürüyor? Ben yarım saatten fazla süredir bekliyorum hala güncelleme tamamlandı yazısı çıkmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yerde eksik bir şey yapmış olabilirsiniz o kadar sürmüyor tam net süre hatırlayamadım ama o kadar değil

      Sil
  5. Değerli Arkadaşlar

    LG 42LF580N-ZA Modeline Sahip LED TV MONİTÖRÜ KULLANMAKTAYIM.

    Televizyonumun mevcut yazılım sürümü : 03.00.04

    Bu Ürünün Destek Sayfasında Yayınlanan Yazılım Sürümleri.

    Software_File_(Version_03.00.04).zip
    Software_File_(Version_03.10.13).zip
    Software_File_(Version_03.10.18).zip

    Televizyonum İnternetten Yazılım Bulmuyor, (Yazılımınız Güncel) diyor.
    USB ile güncellemek istedim.
    Flash Belleğin içine
    LG_DTV adında klasör oluşturup, indirmiş olduğum ZİP içindeki EPK uzantılı dosyayı, LG_DTV klasörünün içine atıyorum ama yine Güncelleme yapmıyor.
    Yani bunun mantığı nedir.
    Tv mi bozuk, yanlış birşey mi yapıyorum.
    Yardımlarınızı bekliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Farklı flash bellek ile denediniz mi ,

    Geçenlerde bende yeni güncelleme yaptıktan bir süre sonra Televizyon sapıttı belli bir kanalı listeden sildi , bende Fabrika ayarlarına çevirmek zorunda kaldım.

    Tv bozuk olduğunu sanmıyorum, belki sizin modeliniz belirli bir güncellemeye kadar destekliyordur diyeceğim ama zip olarak verdiyse ürünün destek sayfasında destekler.

    Biraz daha bekleyin daha yeni versiyon çıkarsa onla tekrar denersiniz

    YanıtlaSil
  7. NSU Güncelleme nedir bu güncelleme televizyona zarar verir mi ? yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NSU Güncelleme yukarıda ki yazılan güncelleme ile aynı diye biliyorum. Bildirim olarak öyle yazıyor

      Sil
  8. 49uf8507 için tv imde yazılım sürümü 04.00.70 diyor,fakat lg nin internet sitesinde son sürümün 03.20.05 diyor...

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkürler sizin sayenizde oldu

    YanıtlaSil
  10. kardeşim bende zip dosya açılmıyor hata veriyor sürekli pc den mi kaynaklı diye programı silip tekrar kurdum yine açılmıyor yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zamanda denedim bir sıkıntı ile karşılaşmadım adımları tek tek yeniden okumanızı tavsiye edebilirim sadece

      Sil
  11. Merhaba,tv internetteki filimleri açmıyor. Nedeni anlamadık. Yardımcı olurmusunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Televizyonun Standart donanımından kaynaklı Bellek problemi var ona yapacak birşey yok malesef, Youtube videolarında yapmıyor ama

      Sil
  12. Arkadaşlar güncelleme yaptım kanal taraması yaptım kanallar çıkıyor herşey yolunda ama tv yi kapatıp açtığımda kanal listesi boş diyor yani kanallar gidiyor ne yapabilirim lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ankara da askeri malzeme satan yerler

Askerliği Ankarada yapıyor yada yapacaksanız bu bilgi çok işinize yarayacaktır. Öncelikle Kızılay'dan Ankaray'a biniyorsunuz. Ankaray'da Maltepe durağında iniyorsunuz Maltepe durağından yer yüzüne çıktığınızda Anadolu Ajansı Genel Müdürlüğünün hemen bitişiğinde Tandoğan Askeri malzemeler pasajı var. Orda A'dan Z'ye bütün malzeme ihtiyacınızı giderebilirsiniz . Pasaj olduğu için çok fazla mağaza var malzeme kalmaması veya tekelleşme nedeniyle fiyat artışı da olmuyor fiyatlar gayet makul düzeyde. Hayırlı teskereler Edit 2022 : Yazıyı 2014 yılında yazmıştım geçenlerde araştırma yaptığımda bu çarşı ve dükkanlar kapanmış. Alternatif yerleri aşağıda belirttim. 2014 yılında askerlik yaparken acemi birliğinde spor ayakkabım kaybolmuştu usta birliğinde de spor ayakkabısı olmayanlar için sorun oluyordu o zaman askeri malzeme satan yerleri araştırmıştım Maltepe Pasajı ve Sıhhiye'deki pasajlar vardı Maltepe'nin kapandığını öğrenince yazıyı güncellemek için Sıh

Mürekkep olmasına rağmen silik yazı çıkartan yazıcı sorunu

Merhaba Yazıcı mı arada kullanan biriyim , geçenlerde bir çıktı almam gerekti mürekkep seviyem yeterli diye düşünüyordum çıktıyı aldığımda çok soluk çıktı aldığını bazı harflerin çıkmadığını fark ettim , Bu sefer Google araştırması yapmadan Yazıcının kendi ayarlarını kurcalamak istedim özellikle yazıcım  HP Deskjet Ink Advantage 206 0 bu yazıcının Hp'nin sitesinde kendi yazılımı var Yazıcının kutusundan çıkan Cd'de de var gerçi ama o kutuyu ve Cd 'yi muhtelemen bulamazsınız ondan Hp 'nin sitesinden yazılımı indirin ve kurun. Yazılım dediğim bu aslında yazıcının arayüz programı , Bu programı çalıştırınca yada sizde kendi yazıcınızda ki buna benzer programı çalıştırınca Muhtemelen böyle bir ekran gelecektir, gördüğünüz gibi mürekkep seviyeleri yeterli gibi gözüküyor. Şimdi bu silik çıktı lara çare bulmak için Yazıcıya bakım yapacağız , yazıcının bakımı kısmına tıklıyoruz. Bir sonraki aşamada böyle bir ekran karşımıza çıkıyor  Mürekkep

Passolig Yaşanan Sorunlar ve Kendimce Çözümler

Merhaba Maça gitmek için passolig alalım diye yola çıktık ve karşılaştığım sorunları bir yazıya dökmek istedim öncelikle Passolig sistemi gerçekten oturmamış her aşamada bir sorun ile karşılaşma ihtimaliniz var. Passolig ile ilgili yaptığınız işlemlerden gelen sms'leri işlem tamamlanana kadar silmeyiniz, fatura -fişleri geçerliliği geçene kadar atmayınız, lazım olabiliyor. Sırf bu sorunlarla cebelleşip vazgeçen bile vardır. Nasıl Passolig Kart Alırım ? Bu sorunun cevabı aslında 2 şekilde birinde İlinizdeki Passolig satan N'kolay nokta larından (  https://www.nkolay.com.tr/nkolay-noktalari.aspx  ) genelde büfelerde oluyor ,  birine gidin paranızı verip başvurunuzu yapın, kart adresinize gelsin. Özellikle bazı illerde kartı basıp anında verebilen Passolig noktaları var, eğer şehrinizde o tarz bir yer varsa oraya gitmenizi öneririm , bunlar genellikle kulüplerin bilet sattıkları yerler oluyor avantajı  kart'ın adresinize gelmesini beklemek zorunda kalmazsınız.